Workoutvideo’s

ZWANGERSCHAPSWORKOUTS



De push-up

Push-ups zijn een goede manier om je armen, schouders en borst te trainen.
Als je zwanger bent kan dit ook, wel met de aanpassingen die je hier ziet. Probeer het ook maar eens.

Houd je conditie op peil

Tijdens de zwangerschap gaan de meeste dames geen marathon meer lopen,
maar je wilt wel je conditie op peil houden. Hoe doe je dat? In deze video geven we tips en voorbeelden.

Stretchen

Naast inspanning is ontspanning ook heel belangrijk. Het rekken van je spieren zorgt voor ontspanning en gaat pijntjes tegen. Vooral je rug krijgt het soms zwaar te verduren door die groeiende buik. Doe mee en hopelijk heb je er iets aan.


Squats

De squat, wie kent hem niet, oeroude oefening die enorm effectief is voor benen en billen. En ideaal om te blijven doen tijdens de zwangerschap, met wat kleine aanpassingen. Zie hier drie variaties, probeer ze maar.

Stretchen van je bovenlijf

Wanneer je buik groter wordt kun je last krijgen van je ribben, je kunt het gevoel krijgen dat het niet meer past. Wat je dan kunt doen is rekken en ruimte maken. Prettig voor jezelf maar ook voor je kindje.

Tegen zware benen

Gedurende de zwangerschap kun je last krijgen van zware benen, opgezwollen enkels en voeten en kramp in je kuiten. Hier wat simpele oefeningen om hier iets aan te doen. We hopen dat het helpt. Veel succes!